رئیس‌ جمهور کره جنوبی امروز در کنفرانس مطبوعاتی که به مناسبت صدمین روز حضورش در این سمت برگزار شد، در سخنانی گفت: به دنبال تغییر نظام کره‌شمالی با استفاده از زور نیستیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یونسکو در این گزارش گفت که کشورها باید اطمینان حاصل کنند که اهداف و اصول روشنی دارند تا مطمئن شوند که فناوری دیجیتال در آموزش مفید است و از آسیب، هم به سلامت دانش‌آموزان و هم به طور گسترده‌تر به دموکراسی و حقوق بشر جلوگیری می‌کند.
سازمان یونسکو کشته شدن یک خبرنگار روس در جریان حمله ارتش اوکراین به منطقه زاپروژیا را محکوم کرد.
دفتر نمایندگی دائم روسیه در یونسکو امروز خواستار محکوم کردن قتل خبرنگار نظامی این کشور از سوی این نهاد بین‌المللی شد.
رئیس‌ جمهور کره جنوبی امروز در کنفرانسی مطبوعاتی در کی‌یف، از ارسال تجهیزات نظامی بیشتری به‌اوکراین خبر داد.
تهران- ایرنا- پنج سال پس از خروج از یونسکو در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، ایالات متحده اوایل ماه جاری اعلام کرد که می‌خواهد به این سازمان بازگردد.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه در جریان استقبال از یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی که نخستین سفر دولتی مقام ارشد این کشور به آمریکا پس از ۱۲ سال است، به جای حرکت کنار همتای کره‌ای، با محافظش قدم زد و یول سعی کرد به تدریج خود را به آن‌ها نزدیک کند.
«جو بایدن» و «یون سوک یول» رؤسای جمهور آمریکا و کره‌جنوبی هم اکنون در کاخ سفید دیدار کردند.
کمیسیون ملی یونسکو درباره فعالیت مزارع پرورش میگو به سازمان امور اراضی کشور هشدار داد.
یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی دیروز دستور برگزاری نشست استراتژی ملی برای تقویت رقابت در بخش تولید باتری‌های قابل شارژ و نیمه هادی این کشور را صادر کرد.
یونسکو از همه دولت‌ها می‌خواهد که چارچوب اخلاقی جهانی هوش مصنوعی را بدون تأخیر اجرا کنند.
دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی امروز اعلام کرد که «یون سوک یول» دستور ارائه کمک به زلزله‌زدگان ایران و ترکیه را صادر کرده است.
رشت- استاندار گیلان از حضور ارزیابان یونسکو در اوایل اسفندماه سال جاری به رشت خبر داد و گفت: برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی همه مسئولان پای کار باشند.
اظهارات ضد ایرانی «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی در جریان سفر به امارات، وزارت خارجه کره جنوبی را ناچار به توجیه کرد.
ندادن حق عضویت یونسکو؛ دلیل ثبت زورخانه به‌نام آذربایجان بجای ایران
برگزاری کمیته میراث ناملموس و اعطای جایزه به بناهای تاریخی، ثبت جهانی یلدا و عود، تشریح طرح ساماندهی تعطیلات و واگذاری بناها از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
جوایز آسیا و اقیانوسیه یونسکو ۲۰۲۲ برای حفاظت از میراث فرهنگی به دو اثر خانه تاریخی شهید صدوقی(جایزه ممتاز) و قنات جهانی زارچ(جایزه شایستگی) در استان یزد داده شد.
نمایندگان مجلس با لایحه موافقتنامه میان ایران و یونسکو برای تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در کشورمان موافقت کردند.
به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» دفتر «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی از امروز یکشنبه در حالت آماده باش ۲۴ ساعته قرار دارد زیرا انتظار می‌رود کره شمالی هفتمین آزمایش اتمی خود را انجام دهد.
اعلام برنامه های هفته گردشگری، رایگان شدن موزه ها، حضور ارزیابان یونسکو در ماسوله، افتتاح پروژه های گردشگری و انعقاد چند تفاهمنامه از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
فومن- ارزیابان یونسکو به منظور بررسی روند و وضعیت ثبت جهانی ماسوله در این شهر تاریخی حضور یافتند.
دفتر ریاست جمهوری کره‌ جنوبی در بیانیه ای از سفر هفته آینده «یون سوک یول» به انگلیس، آمریکا و کانادا خبر داد.
کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی عنوان داشت: «بهتر بود که یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی به جای اینکه مهمل بگوید، به خاطر وجهه خود، دهانش را می‌بست. او چیز بهتری برای گفتن نداشت. این خیلی ساده و بچگانه است که او فکر کند برای افتخار و تسلیحات هسته‌ای کره شمالی می‌تواند معامله اقتصادی کند.»
دولت جدید کره جنوبی به ریاست «یون سوک یئول» ضمن انتقاد از دولت پیشین که فعالیت راکتورهای هسته‌ای را در این کشور به حاشیه برد، وعده داده است علاوه بر احیای راکتورهای هسته‌ای، حرکت تازه‌ای را برای تولید انرژی برق از طریق منابع تجدیدپذیر آغاز کند.
شایعه پرداخت عیدی قربان به دلیل همزمانی این عید با زمان معمول پرداخت یارانه ماهانه از سوی دولت به وجود آمد. حالا هم به نظر می‌رسد که برخی به دلیل پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در هفته آتی، به شایعه پرداخت یارانه و عیدی غدیر دامن زده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ